Enigma Concepts training and counseling
 
Nl
 
 
 

OMGAAN MET KLACHTEN
EN MOEILIJKE KLANTEN

 
Opleiding
   

WAAROM DEZE TRAINING ?

Als klant vindt u het onaangenaam als iemand u probeert te manipuleren of u onheus behandelt. U bent evenmin gesteld op mensen die voor u in het stof kruipen en u dingen beloven die ze niet kunnen waarmaken. U krijgt ongetwijfeld zelf ook liever te maken met iemand die zich in uw schoenen kan verplaatsen, u kalmeert en die "nee" kan zeggen zonder dat u daar zelf boos om wordt. Kortom: met iemand die op een assertieve, doch respectvolle manier met u omgaat.

Hetzelfde geldt ook voor uw klanten! Een goede klachtenbehandeling stelt u in staat om voor uw eigen belang en dat van uw organisatie op te komen zonder dat van de klant daarbij uit het oog te verliezen. U komt dan overtuigend en oplossingsgericht over.

DOELGROEP

Medewerkers die op een positief assertieve manier met hun interne/externe klanten willen omgaan. Ook voor commerciële binnendienstmedewerkers die vaak klanten te woord moeten staan.

INHOUD

  • Waarom veranderen klanten van leverancier of dienstverlener?
  • Klantgerichte service
  • Wat belemmert goede service?
  • Wat is klantentevredenheid ?
  • Wat zijn beperkingen in onze dialoog met klanten?
  • Hoe omgaan met tegenwerpingen,bezwaren en negatieve opmerkingen?
  • Hoe onze non - beheersen?
  • Wat zijn klanten met klachten ?
  • Wat is het belang van klachten ?
  • Hoe klachten behandelen?
  • Hoe doeltreffend "neen" zeggen tegen klanten?
  • Hoe omgaan met conflicten?
   
   
    Haal een maximum rendement uit uw human capital

Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact op met Enigma Concepts en vraag uw informatie op maat. Enigma Concepts is een erkende opleidingsverstrekker. Uw voordeel? Maak gebruik van BEA - Budget voor Economisch Advies. Via BEA geeft de Vlaamse overheid steun aan ondernemingen die willen investeren in opleiding, advies, kennis en mentorschap.

   
         
         
  BEA qFor